lørdag, april 27
Shadow

Hvordan kan du forbedre trafikken fra Google i 2022?

Søkemotoroptimalisering, eller SEO for kort, er ikke noe du kan gjøre en gang og hvile for evigheten. Fordi Google stadig oppdaterer søkealgoritmen sin, varierer toppresultatene for det samme søkeordet fra gang til gang. Fordelen med dette er at det forbedrer opplevelsen for folk som søker, men som nettstedeier må du fortsette å gjøre endringer i SEO-innsatsen din.

Her skal vi se på hva kan du gjøre for å forberede deg på Googles algoritmeendringer i 2022:

Oppdag nye nøkkelord og legg dem til ditt nettsted naturlig

Hvert år kommer nye trender til overflaten, og gir folk noen nye ting og ord å bruke. Nettstedseiere drar nytte av dette fordi de får noen nye søkeord. Det er avgjørende for en å huske på at søkeord sannsynligvis er den mest integrerte delen av ens SEO, og å finne nye, nyttige søkeord krever oppmerksomhet og forskning. Deretter kan du inkludere dem som om de kom naturlig inn i nettstedets innhold. Unngå å få nettstedets innhold til å se ut som om du pusher inn urelevante søkeord.

Linke til ditt nettstedet på riktig måte

Tilbakekoblinger (aka lenker på andre nettsteder som peker til nettstedet ditt) er fortsatt i forkant av off-side SEO. På denne måten kan du få flere besøkende til nettstedet ditt og øke rangeringen på Google. Å få nettstedet ditt koblet på autoritative nettsteder vil være til større fordel for deg. Ikke behold mange utgående lenker fordi for mange av dem påvirker rangeringen din negativt. Sørg for at relevante koblinger mellom nettsteder finnes i relevante artikler. Se om du kan få lenker fra nettsteder som:

Fokus på innhold som hjelper dine lesere

Hovedårsaken til at folk besøker nettstedet ditt er på grunn av innholdet du gir. Du bør forlenge innholdet denne gangen. Tenk på det faktum at gjennomsnittlig antall ord i de beste Google-søkene er 1900. Altså 1900 ord i én bloggpost eller artikkel. Gjennomsnittlig. Smak litt på det.

Ikke bruk duplisert innhold bare for å holde deg over antall ord. Etter Googles syn lover det ikke godt. Men du kan bruke delvis kopiering av innhold (om du har lov til det altså). Mange tester tyder på at multimedia kan forbedre innholdet ditt.

Sunnere ytelse på nettstedet = raskere nettsted

For å forbedre ytelsen til nettstedet ditt, må du gjøre en rekke ting. Start med å sjekke nettstedets lastehastighet. PageSpeed ​​Insights kan hjelpe deg med å finne ut om nettstedet ditt gir gode resultater.

I tillegg bør det visuelle innholdet ditt også optimaliseres. Nettstedet ditt bør settes opp på en slik måte at alle seere kan se dem. Altså både dem som leser på en stor skjerm og dem som ser på en mobil.

På den måten kan du forbedre SEO-innsatsen din for 2022, og holde dem oppdatert med den nyeste Google-algoritmen.